vrijdag 19 augustus 2011

Klaar voor de start...


Zijn er meer schrijvers net zo begonnen als ik? Met lezen? Ik ben een lezer die wil schrijven.  Dat ik goed kan lezen, dat weet ik wel. Soms een boek per dag, maar altijd meerdere per week. Meestal 1 naast mijn bed en nog wel eentje beneden op de bank. En het hagelslagpak, alle tijdschriften uit de bibliotheek (ja, ik ga nog ouderwets naar de bibliotheek), het plaatselijke krantje en nu.nl.
Of ik ook kan schrijven, dat wil ik nu uitzoeken.  Leuk om te doen, dat zeker, maar ook leuk om te lezen? Het oordeel is aan jou!
Maar waarom eigenlijk schrijven als lezen al zo bevredigt? Goeie vraag (al zeg ik het zelf…). Tja, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Lijkt me leuk om te doen en afgezien van de informatie die het jou gaat opleveren, gaat het mij ongetwijfeld inzicht geven in waar ik me ook maar mee bezig houd. Een spannende zoektocht, met onbekend doel. Lang leve de reis!

Een boek (of twee) per week. Dat ga ik beschrijven. Elke week een blog over het laatste boek dat ik gelezen heb. Verwacht niet alleen hoogstaande literatuur, het is maar net waar ik zin in heb. Je krijgt een persoonlijke recensie van wat ik heb gelezen. Met ongetwijfeld een heleboel van mezelf erbij, ongevraagd. Wat ik je ook beloof, is ergens het komende jaar een recensie van “het verslag van Brodeck” van Philippe Claudel, mijn absolute nummer 1 van de afgelopen tijd. Onlangs heb ik het voor de 3e keer herlezen en elke keer ben ik weer geraakt.

Tot volgende week! Dan zie ik je bij “Danseres zonder benen” van Clara Asscher-Pinkhof.

2 opmerkingen:

  1. Ik nam het me direct voor: ik ga in ieder geval elke week 1 van Dorine's boeken lezen... 1 per week. Tja... ik loop achter. We zitten al in september en ik heb er nog niet eentje gelezen. Danseres zonder benen had ik ooit al gelezen, dus die telt niet mee.
    Misschien kun je ook even een blog schrijven hoe ik dat voor elkaar kan krijgen: 1 boek per week. Over 2 hebben we het niet.

    Mooie blog! Groetjes, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, Dorine, chapeau! Ik lees meestal nog geen 2 boeken per jaar, laat staan 2 per week. Maar dat jij een boekenwurm bent dat wist ik al.Je bent een snelle lezer, eet boeken en het schrijven erover gaat je wat mij betreft heel goed af. Heel leuk om zo jouw blog te lezen. Ik ga proberen je een beetje bij te houden, qua lezen van jouw persoonlijke recensies dan;) Ga zo door, en mocht er nog ooit een boek van je uit komen sta ik vooraan in de rij om het door jou te laten signeren.....xx

    BeantwoordenVerwijderen